Välkommen till Realgymnasiet i Göteborg!

Vad kan du läsa i Göteborg?

Kommande aktiviteter

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Hotelleleverna imponerar på Clarion Hotel Draken

4 mars 2024

Eleverna från Hotell-och tursimprogrammet Strawberry på Realgymnasiet i Göteborg visade upp sin kunskap och dedikation inom Hotell- och turismbranschen när de höll i en guidad visning på det nyöppnade Clarion Hotel Draken för en besöksgrupp på 40 personer.

Hotelleleverna imponerar på Clarion Hotel Draken
Öppna videospelaren

Clarion Hotel Draken, ägt av Strawberry och invigt i oktober 2023, har blivit en nära granne till Realgymnasiet, beläget vid Järntorget mittemot skolans byggnad, vilket har skapat ett naturligt samarbete mellan skolan och hotellet.

Eleverna, som en del av sin pågående utbildning inom service och bemötande, stod inför utmaningen att leda en 45 minuters guidad tur för besöksgruppen. Med stor entusiasm och en djup förståelse för gästernas behov och förväntningar gav eleverna en minnesvärd upplevelse till besökarna.

"Det är inspirerande att se våra elever visa upp sådan dedikation och kunskap i en verklig arbetsmiljö", säger Marlen Winggren, yrkeslärare inom Hotell-och turism. "Samarbetet med Clarion Hotel Draken och Strawberry ger våra elever värdefull erfarenhet och möjligheter att växa inom branschen."