Linköping

Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

Vad kan du läsa i Linköping?

Kommande aktiviteter

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Välkommen till Realgymnasiet i Linköping!

På vår skola använder vi det du tycker är roligt som en genväg till kunskap. Det är lättare att lära sig när du får plugga ditt intresse. Hos oss kan du studera programfördjupningarna Ridning, Hotell & Turism - Strawberry, Teknik, Hund, IT-Support, IT-Tekniker, Trav och Sällskapsdjur & Djursjukvård.

Vill du plugga vidare eller jobba direkt? Valet är ditt!

Hos oss får du en utbildning av hög kvalitet som både leder till jobb direkt efter examen och vidare studier på högskolenivå. Vi erbjuder alla våra elever möjlighet till högskolebehörighet för den som vill läsa vidare på högskola eller universitet.

Jag uppmuntrar både personal och elever att tänka fritt och vara modiga, jag har en positiv förväntan och känner tillit. I mitt uppdrag som rektor ligger också kvalité högt upp på agendan. Vi ska hålla hög kvalité på vår undervisning, våra program och dess innehåll. Våra möjligheter att uppnå det anser jag är mycket goda!

Anna Ekstrand Rektor

Adress: Alkagatan 4, 582 77 Linköping

Skolans växel

010-139 83 60linkoping@realgymnasiet.se

Kommunikatör

Anna Ekstrand
anna.ekstrand@realgymnasiet.se
Ida Roos
ida.roos@realgymnasiet.se

MISSA INGENTING!

Vill du få en personlig inbjudan till våra aktiviteter på SMS? Vi kommer ha Elev för en dag för våra utbildningar, Q&A, öppet hus, m.m.

Klicka på länken och fyll i intresseanmälan så återkommer vi till dig!