Västerås

Välkommen till Realgymnasiet i Västerås!

Vad kan du läsa i Västerås?

Välkommen till Realgymnasiet i Västerås!

På vår skola använder vi det du tycker är roligt som en genväg till kunskap. Det är lättare att lära sig när du får plugga ditt intresse. Vi är en trygg och hemtrevlig skola belägen i centrala Västerås, ett stenkast från centralstationen. I våra fina lokaler går cirka 200 elever som alla har en sak gemensamt, ett starkt intresse för sin utbildning. Vår bredd ger en härlig blandning av människor med olika intresse och framtidsdrömmar. Hos oss kan du studera programfördjupningarna Hund, Ridning, Sällskapsdjur & Djursjukvård, Frisör, Hår- & Makeupstylist och Naturturism.

Yrkesexamen & grundläggande högskolebehörighet!

Vi erbjuder alla våra elever möjlighet till högskolebehörighet ifall du vill läsa vidare på högskola eller universitet. Hos oss kan läsa gymnasiekurser som ger dig särskild behörighet till vissa högskoleutbildningar. Sådana gymnasiekurser är t.ex. Samhällskunskap 1a2, Historia 1a2 och Matematik 2a. Det innebär att du under skoltid kan arbeta med ditt största intresse för att sedan efter avslutade gymnasiestudier söka till ett brett sortiment av vidare studier.

Adress: Sigurdsgatan 14, 721 30 Västerås

Skolans växel