Välkommen till Realgymnasiet, ett naturbruksgymnasium i Borlänge!

Vad kan du läsa i Borlänge?

Studenten!

20 juni 2024

Den 14 juni hände det, Realgymnasiet Borlänges första student!

Studenten!

Denna historiska dag inleddes kl 8 med samling i skolan. Personal och elever hälsade förväntansfullt på varandra och mössor signerades. Efter en stund var det dags för studentfotografering nere på Jussi Björlings torg följ av studentbrunch.

Efter att betygen var utdelade och personalen fått spexa lite för eleverna vad det äntligen dags för det efterlängtade utspringet!

Skrolla för att se bilder från den härliga dagen!

Mössor signerades!
Redo för studentfotot!
Studentfotografering ute på Jussi Björlings torg
Studentfirandet fortsatte med brunch på Bastas uteservering. Rektorstal, sång, stipendier och en himla massa skratt.
Betygsutdelning
Efter betygsceremoni och spex blev det en spänd väntan för eleverna att få göra sitt utspring!
Alldeles innan utspringet öppnade sig himlen och regnet bara öste ner. Men strax efter tolv lättade molnen och våra nervösa elever kunde ställa sig redo vid ballongportalen!
Och helt plötsligt hade de tagit studenten! Eleverna begav sig upp på flaken och iväg på sitt nästa äventyr! Vi som bli kvar på skolan kommer sakna er alla och önskar er all lycka i framtiden!