Välkommen till Realgymnasiet i Gävle!

Vad kan du läsa i Gävle?

Kommande aktiviteter

Träffa oss på våra aktiviteter!

Alla aktiviteter

Vårt mentorsskap ett framgångsrikt arbetssätt

9 april 2024

På Realgymnasiet får du en mentor som coachar och ger dig stöd genom hela din studietid.

Vårt mentorsskap ett framgångsrikt arbetssätt

Mentorerna hos oss har en mycket viktig roll när det kommer till din kunskapsutveckling. De stödjer dig dessutom i din personliga utveckling. Mentorerna undervisar inte och sätter inte betyg, vilket är helt unikt. På så sätt får du stöd av en person som du kan ha en helt öppen dialog med.

Kontakten och relationen man får med våra elever är det bästa med mentorsuppdraget. Att få vara en del av deras studiegång och personliga utveckling är fantastiskt.

Elina Lindkvist Mentor

Mentorer och lärare arbetar nära tillsammans för att stötta dig som elev i ditt lärande. Lärarna har sitt fokus i den kunskapsmässiga utvecklingen, och mentorerna med fokus på din personliga utveckling.

Våra mentorer hjälper dig med allt ifrån kursval, studieplanering/studiecoachning och APL-plats till din egen personliga utveckling och tankar om framtiden.