Presentation - Rolf Högberg elevresurs

22 maj 2024

Här är Rolf som är elevresurs på Realgymnasiet! Rolf är dessutom skolans ormexpert och majsormen Diegos tidigare ägare. När Diego kom till Rolf för sex år sedan var han 30 cm, nu är han 150 cm! Här berättar Rolf om sitt jobb som elevresurs!

Presentation - Rolf Högberg elevresurs

Jag älskar eleverna! Jag gillar att jobba med människor och prata, och att följa med eleverna i vardagen och deras undervisning. Ingen dag är den andra lik och jag har första parkett i att vara med dem i alla delar av deras undervisning och följa deras lärande, kunskapsutveckling. Att se aha-upplevelser och när de klarar av saker de ibland inte trodde själva. Profildagarna i djurrummen är otroligt bra, eleverna får lära sig mer om sina intressen, att jobba och om livet. Jag trivs som en liten fisk!

Rolf Högberg elevresurs