Vi har fortfarande lediga platser!

24 juni 2024

Nu har de slutliga antagningsbeskeden kommit! Du som har antagits till oss kommer att få ett välkomstbrev under sommaren med information om skolstarten. Har du ändrat dig och vill gå Naturbruksprogrammet på Realgymnasiet i Luleå? Då kan du ansöka om reservplats hos oss, och du kan då antas till alla våra utbildningar i mån av plats.

Vi har fortfarande lediga platser!

Vi har fortfarande några platser kvar på alla våra utbildningar:

• Ridning (NBHAT)
  • Trav (NBHAT)
  • Hund (NBDJHUND)
  • Sällskapsdjur & Djursjukvård (NBDJR)

Länk till e-tjänsten för reservplatsansökan finns här.

Hos oss får du en utbildning av hög kvalitet i stark samverkan med branschen vilket både leder till hög sannolikhet till jobb direkt efter examen och även vidare studier på högskolenivå för den som önskar. Alla våra utbildningar ger dig högskolebehörighet och yrkesexamen, och du blir därmed dubbelt redo för framtiden! Du kan även få ett antal olika diplomeringar och intyg, beroende på din utbildning, för att komplettera din examen. De är välkända i branschen och ger ökade möjligheter till sommarjobb och jobb efter examen.

Vill du veta mer?

Om du har frågor eller vill ha mer information, tveka inte att kontakta oss på lulea@realgymnasiet.se för mer info!