Välkommen till Realgymnasiet i Örebro!

Vad kan du läsa i Örebro?

Realgymnasiet i Örebro erbjuder elever unika möjligheter med APL utomlands

26 juni 2024

Realgymnasiet i Örebro är stolta över att erbjuda sina elever möjligheten att delta i Arbetsplatsförlagt lärande (APL) utomlands. Denna unika möjlighet ger eleverna en chans att få internationell arbetslivserfarenhet och utveckla sina yrkeskunskaper i en global kontext.

Realgymnasiet i Örebro erbjuder elever unika möjligheter med APL utomlands

Utveckla yrkeskompetens internationellt

Genom APL utomlands kan eleverna tillbringa en period av sin utbildning i ett annat land, där de får praktisk erfarenhet inom sitt yrkesområde.

Fördelar med APL utomlands:

Eleverna får en unik möjlighet att uppleva och arbeta i en annan kultur, vilket breddar deras perspektiv och förståelse för olika arbetsmetoder.

Att arbeta utomlands förbättrar elevernas språkkunskaper, vilket är en värdefull tillgång i dagens globaliserade arbetsmarknad.

Genom att bo och arbeta utomlands utvecklar eleverna självständighet, problemlösningsförmåga och anpassningsförmåga.

Eleverna får möjlighet att bygga internationella kontakter inom sin bransch, vilket kan vara till stor nytta i deras framtida karriärer.