Rasmus, utsedd till bästa ledare i projektet alla på snö

31 maj 2024

På utbildningen Naturturism hos oss i Sundbyberg lyser en stjärna – Rasmus. Med sitt outtröttliga engagemang och en passion som smittar av sig på alla runtomkring har han nyligen belönats med priset för bästa ledare i det nationella projektet ”Alla på snö”. Rasmus har visat en exceptionell förmåga att leda och inspirera, vilket inte bara har imponerat på hans klasskamrater utan även på hela naturturismbranschen.

Rasmus, utsedd till bästa ledare i projektet alla på snö

Vi är oerhört stolta över vår fantastiska elev Rasmus som har vunnit priset för bästa ledare i det prestigefyllda projektet "Alla på Snö". För att fira hans framgång har vi ställt några frågor till honom om hans upplevelser och insatser i detta projekt. "Alla på Snö" är ett initiativ av Svenska Skidrådet, en stiftelse som arbetar för att öka intresset för vinteraktiviteter på snö. Projektet har blivit en succé och hittills har över 200 000 barn deltagit i en "Alla på Snö"-dag. Rasmus har med sitt engagemang och sin passion bidragit till att sprida glädje på snön och inspirera både barn och vuxna.

Hur känns det att vinna detta pris?

– Det känns otroligt! Det är som en bekräftelse på att jag har visat framfötterna och inte varit rädd för att utvecklas. Att lyckas på detta sätt visar att hårt arbete verkligen lönar sig.

Kan du berätta lite om vad "Alla på Snö" är och vad tävlingen innebär?

– "Alla på Snö" är ett projekt vars främsta uppdrag är att få så många som möjligt att komma ut i snön och framförallt ha kul. Min uppgift inom projektet är att sprida glädje på snön och lära ut skidåkning. Tävlingen innebär att deltagarna bedöms på sina ledaregenskaper, och jag blev framröstad som bästa ledare.

Rasmus Brost Elev, Naturturism

Vad tror du var nyckeln till din framgång i tävlingen?

– Jag tror att nyckeln till min framgång var att jag inte är rädd för svåra situationer. Jag är inte rädd för att bli satt på prov och kan agera direkt när det behövs. Att kunna hantera utmaningar med självförtroende och lugn har verkligen hjälpt mig.

Hur började ditt intresse för skidåkning?

– Mitt intresse för skidåkning växte fram när jag började på det här gymnasiet. Det var som att ta sig uppför en brant backe – utmanande men oerhört givande. Jag fick en helt ny glädje för vintern och nu längtar jag alltid till snösäsongen.

Vad har du för tips till andra elever som vill bli framgångsrika skidlärare?

– Mitt bästa tips är att våga visa framfötterna. Tänk inte så mycket på vad andra gör, utan kör ditt eget race. Om du fokuserar på att göra ditt bästa och vara autentisk, kommer du att lyckas.

Vad har du för framtidsplaner inom skidåkning efter din gymnasietid?

– Jag planerar definitivt att jobba på en skidanläggning säsongsmässigt. Jag vill antingen fortsätta som skidlärare eller bara vara i miljön och njuta av snön. Skidåkning kommer alltid att vara en stor del av mitt liv.