Välkommen till Realgymnasiet i Sundsvall!

Vad kan du läsa i Sundsvall?

Naturturism uppmärksammas

10 juni 2024

Det omfattande värdeskapandet av Naturturisms engagemang i projektet "Alla på snö" har uppmärksammats i en ny artikel. - Framförallt ser jag som lärare hur eleverna växer som människor genom att hjälpa andra, säger Erik Staaf.

Naturturism uppmärksammas

När Svenska Skidförbundet summerar sin Alla på snö-säsong ser vi att våra elever utgör tillsammans med övriga gymnasieelever närmare 1300 utbildade Alla på snö-ledare.
Totalt har närmare 33 000 aktiva barn deltagit i 444 tillfällen och 47 kommuner.

För våra elever har det bland annat bidragit till att konkretisera kursmål i aktivitetsledarskap och pedagogiskt ledarskap.

– Alla på snö är till stor hjälp för mina elever och blir viktigt då det är på riktigt. Det motiverar eleverna då allt de tar in i kursmålen blir skarpt läge i skidbacken, säger Erik Staaf.

Läs gärna hela artikeln där Svenska Skidförbundet tackar för säsongen:
Tack för ännu en fantastisk Alla på snö-säsong | Svenska Skidförbundet (skidor.com)