Välkommen till Realgymnasiet i Sundsvall!

Vad kan du läsa i Sundsvall?

Naturturism tog Europeiskt paddelpass

17 oktober 2024

Samtliga elever i Naturturism åk 1 och 2 har nu tagit certifikat, gul nivå i Eurepiskt paddelpass för Svenska Kanotförbundet. Vi gratulerar till väl genomförd kurs och certifiering!

Naturturism tog Europeiskt paddelpass

Paddelpasset är en utvecklingsstege med totalt sex nivåer med syftet att öka kunskapen och säkerheten inom paddlingen. Paddelpasset fungerar både som en förstklassig utbildningsplattform och som examinationsmaterial. Paddelpasset och EPP (Euro Paddle Pass) har ett gemensamt ramverk och kan ibland vara bra att ha om man vill hyra kanot, gå kurser eller vara med på turpaddlingar – både i Sverige och Europa.

Det Europeiska paddelpasset är en av många certifiikat som eleverna får ta kostnadfritt under skoltid när de läser Naturturim.